Handelsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af fysiske og digitale produkter på www.tuk.dk.


www.tuk.dk
ejes af TUK ApS, CVR-nr. 37255432, Niels Jernes Vej 10, 9220 Aalborg.


Bestilling

www.tuk.dk er åben hele døgnet året rundt, men kan dog i sjældne tilfælde være lukket på grund af vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når webshoppen er åben og tilgængelig. For at handle på www.tuk.dk skal du være fyldt 18 år og anvende et gyldigt betalingskort. Hvis du ikke er fyldt 18 år, kan du handle med din værges accept, eller hvis du i øvrigt har juridisk ret til at foretage købet. Du kan helt frem til selve købet ændre i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet og prisen på varerne.

Når du gennemfører en bestilling, vil du automatisk modtage en kvittering for modtagelse af din bestilling. Du skal være opmærksom på, at bestillingsbekræftelsen ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Vi forbeholder os derfor ret til at annullere bestillingen som følge af udsolgte varer, tastefejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Når varerne er klar til dig, vil du modtage en ordrebekræftelse med oplysninger om din ordre. Vi trækker selvfølgelig først pengene for din bestilling, når vi sender din ordre.


Bestilling af lydbøger

Når du køber en lydbog, bliver du bedt om at indtaste dit telefonnummer. Brug det telefonnummer, du har oprettet dig med i TUK appen – og har du endnu ikke oprettet en brugerprofil i appen, skal du bruge det telefonnummer, du påtænker at oprette din brugerprofil med. Herefter modtager du en SMS med en bekræftelseskode.


Hvis du køber en lydbog til andre, kan du i bestillingsprocessen vælge, at du køber lydbogen som gave. Efter købet får du tilsendt en ordrebekræftelse indeholdende et link, som du kan sende til modtageren af gaven.


Priser

Alle priser er gældende udsalgspriser inkl. moms.

Hvis der er rabat på en vare, vil rabatten allerede være fratrukket prisen, som vises på sitet. På den måde er prisen, du ser, altid den aktuelle (dette følger gældende retningslinjer fra forbrugerombudsmanden).


Betaling

Du kan vælge at betale på følgende måder:

Med kort

Du kan betale med VISA, MasterCard/Eurocard, MobilePay, Apple Pay, Google Pay, Shop pay and Anyday.

Gavekort

Hvis du har modtaget et gavekort til www.tuk.dk, kan du bruge det som betalingsform ved at vælge betaling med gavekort og oplyse gavekoden under købsprocessen. Såfremt du har købt et gavekort via www.tuk.dk. gælder dette 1 år fra udstedelsesdatoen.

Vilkår for betaling

Ved betaling med kort, MobilePay, Apple Pay og Google Pay hæver vi først beløbet på din konto, når dine varer afsendes fra os. Der er intet betalingsgebyr.

Ved kortbetaling med VISA, Mastercard eller udenlandske kort vil der dog ved betaling ske en reservation på beløbet. Ved annullering vil beløbet stå som reserveret i 30 dage. Du kan læse mere i din aftale med din kortudsteder.

Her ser du en oversigt over, hvornår beløbet trækkes/faktura sendes:

    • Køb af lydbøger: Betalingen trækkes, umiddelbart efter du modtager en mail med en ordrebekræftelse, og din lydbog bliver synlig i appens bogreol.
  • Køb af kombineret ordre (fysiske produkter og lydbøger: Betalingen trækkes først, når de fysiske bøger afsendes til dig.

  • Levering

    Levering af lydbøger

    Når du har købt en lydbog, bliver den tilføjet til din bogreol i TUK appen på din brugerprofil. Det kræver, at du indtaster samme telefonnummer ved købet, som du brugte ved oprettelsen af din TUK brugerprofil.


    Hvis du ikke har en brugerprofil i TUK appen, når du gennemfører købet, skal du huske at bruge samme telefonnummer ved oprettelsen af brugerprofilen, som du brugte ved købet af lydbogen. Så vil din lydbog være synlig i bogreolen, når du logger ind første gang.

    Du modtager desuden en bestillingsbekræftelse og derefter en ordrebekræftelse pr. mail umiddelbart efter købet.


    Lydbogen bliver tilføjet til din bogreol umiddelbart efter dit køb. 

    Levering af fysiske produkter

    For fysiske produkter fremgår leveringstiden af det enkelte produkt. Dette vil typisk være 1-3 hverdage, medmindre andet er angivet på produktsiden eller i ordrebekræftelsen. Leveringsomkostninger er afhængige af vægten og værdien af din samlede ordre. Vi tilbyder fragt via DAO. Der betales et min. beløb for fragt iht. nedenstående skema:


    • DAO HOME: 59,- kr. (leveres ved din hoveddør)
    • DAO SHOP: 39,- kr. (leveres til en pakkeshop tæt på dig) 

    Hvis du fortryder dit køb

    Hos TUK du ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 30 dage. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt, får varen i fysisk besiddelse. Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen, fra du eller en anden person, som du har valgt, får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

    Der ydes ikke fortrydelsesret på lydbøger, såfremt der er klikket på ‘afspil’, og afspilningen er påbegyndt. Er der ikke klikket på linket, tilbyder vi 30 dages returret på digitale varer.

    Sådan benytter du fortrydelsesretten

    Du fortryder dit køb ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til e-mailadressen kontakt@tuk.dk. Angiv ordrenummeret i din besked.  Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

    Returnering af varen og returomkostninger

    Returnering af din vare er gratis og skal gøres uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Ved returnering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor altid postkvittering samt evt. track and trace-nummer.

    Du skal vedlægge følgesedlen med din faktura eller en kopi af den.

    Varen skal returneres til: TUK Aps, Co DBK, Mimersvej 4, 4600 Køge


    Refundering af en vare købt med rabat

    Hvis du returnerer en vare, som har været rabatteret, får du kun det betalte beløb retur. Hvis varen har udløst en rabat i kombination med en anden vare, fordeles rabatten ligeligt over de involverede varer og fratrækkes således det refunderede beløb. Eksempel: Hvis en kombination af en bog og en lydbog udløser 50 kr. rabat på lydbogen, og du efterfølgende returnerer bogen, men ikke lydbogen, trækkes 25 kr. fra det refunderede beløb.

    Returnering af digitale varer

    Digitale varer bliver ikke returneret, men gjort utilgængelige for alle parter. Såfremt der er indgået en aftale om, at varen skal retur til TUK, er det TUK’s ansvar at deaktivere den digitale vare.

    Tilbagebetaling af pengene

    Når du fortryder dit køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig.

    Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.

    Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.


    Afprøvning af varen

    Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

    Der ydes ikke fortrydelsesret på digitale varer, der har været afprøvet ved at klikke på “afspil”-knappen.


    Reklamation, hvis der er noget galt med varen

    Dit køb er omfattet af købeloven. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret eller ombyttet, eller at du kan få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på e-mail: kontakt@tuk.dk

    Returnering af en defekt eller mangelfuld vare skal ske efter forudgående kontakt til TUK ApS, som sørger for at fremsende en forudbetalt returseddel. Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

    Rettigheder til lydbøger

    TUK har via en leverandøraftale med Publizon A/S rettighed til at sælge og markedsføre indholdet på tuk.dk.
    Den tildelte adgang til produktet berettiger dig til, inden for lovgivningens rammer, at anvende de købte produkter til personligt ikke-erhvervsmæssigt formål, men ikke til videresalg, overførsel, overdragelse eller underlicensering. Du er indforstået med ikke at forsøge, tilskynde til eller hjælpe andre personer med at omgå nogen som helst sikkerhedsteknologi eller software eller gøre indgreb i, fjerne eller ændre i nogen rettighedshåndteringsinformation angående de købte produkter. Handlinger i strid med ovenstående rettigheder kan resultere i retsforfølgelse.


    Systemkrav i forbindelse med afspilning af lydbøger

    Brug af lydbøger til download forudsætter, at brugeren er i besiddelse af TUK appen samt udstyr med internetadgang og muligvis særlig software, hvilket kan medføre særlige udgifter for brugeren. Brugen kan kræve, at du fra tid til anden foretager opdateringer eller opgraderinger af software og hardware. Du anerkender og er indforstået med, at sådanne systemkrav, der fra tid til anden kan ændres, er dit eget ansvar. Det er kundens eget ansvar at tilkøbe sig internet eller dataabonnement for at muliggøre afspilning af digitalt indhold.

    Privatlivspolitik

    Læs vores privatlivspolitik her.


    Cookies 

    Ved at benytte www.tuk.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg, og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. Læs mere om, hvilke cookies der bruges på www.tuk.dk, samt hvorledes du sletter cookies her.

    Oplysning om klagemuligheder 

    Hvis du som forbruger ønsker at klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, skal du kontakte vores kundeservice på kontakt@tuk.dk eller telefon +45 22 65 63 93 (hverdage 10-14). Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du sende en klage til Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.naevneneshus.dk.

     

    Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.


    EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail-adresse, kontakt@tuk.dk.